رشد عجیب قیمت پراید/ در بازار خودرو چه خبر شده است؟

رشد عجیب قیمت پراید/ در بازار خودرو چه خبر شده است؟

قیمت پراید به سرعت در حال افزایش است. از ابتدای هفته تا امروز پراید در حالی رشد قابل توجه قیمت را تجربه می‌کند که بر اساس مصوبه ستاد کرونا بازار خودرو تعطیل بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز این هفته قیمت‌ها در بازار خودرو صعود داشت اما رشد قیمت پراید از سایر خودروها محسوس‌تر بود.

خودرو پراید 111 از ابتدای هفته تاکنون 4 میلیون تومان گران شده است. این در حالی است که سایر خودروهای پرتیراژ و گران‌قیمت‌تر شیب ملایم‌تر رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.

بر این اساس خودرو پراید 111 در حال حاضر در آستانه 140 میلیون تومان قرار گرفته و با نرخ 138 میلیون تومان معامله می‌شود و خودرو پراید 131 هم با افزایش یک میلیون تومانی قیمت از ابتدای هفته به قیمت 125 میلیون تومان رسیده است.

بهای پراید 132 هم در این مدت 2 میلیون تومان گران شده است و به قیمت 121 میلیون تومان رسیده است و پراید 151 نیز از 134 میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به قیمت 135 میلیون تومان رسیده است.

افزایش 4 میلیون تومانی قیمت پراید 111 در حالی اتفاق افتاده که پژو 206 تیپ 5 در این مدت 3 میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر 170 میلیون تومان قیمت دارد و دنا معمولی در این مدت 3 میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر با نرخ 295 میلیون تومان معامله می‌شود.

امیرارسلان منصوری، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان خودرو کشور درباره رشد عجیب قیمت پراید به تجارت‌نیوز می‌گوید که سیگنال‌های منفی از مذاکرات وین باعث شده است که مردم نگران کاهش مجدد قدرت خرید خود شوند و تقاضا برای خرید خودرو افزایش داشته باشد.

او ادامه می‌دهد: در این میان تقاضا برای خودروهای ارزان‌تری مانند پراید افزایش مضاعف داشته است.

منصوری تاکید می‌کند: بازار رسمی خودرو با مصوبه ستاد کرونا تعطیل است و افزایش قیمت در بازارهای غیررسمی رخ داده است.

فعالان بازار خودرو هم با اشاره به انتظارات تورمی در بازار ارز می‌گویند که بازار خودرو نیز از این مساله متاثر شده است.

مطالعه گزارش قیمت خودروهای ایرانی در بازار عراق چند است؟ پیشنهاد می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد