مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ حباب پالایش 13درصد تخلیه شد

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ حباب پالایش 13درصد تخلیه شد

صندوق‌های ETF «سهامی» 0.6درصد افت را به طور میانگین و صندوق‌های مبتنی بر طلا بدون تغییرات خاصی به کار خود در این هفته پایان دادند.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 0.6درصد افت قیمت را تجربه کردند درحالی که خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 1.1درصد افزایش یافت و شاخص کل بورس نیز توانست رشد دو درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آرمان آتیه درخشان مس (آتیمس) با ثبت 3.1درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق 0.4درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود به طوری که NAV آن 7.2درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های معامله‌پذیر در این هفته به صندوق آوای معیار اختصاص داشت؛ صندوق «آوا» که قیمت آخر هفته قبل آن 6.2درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم رشد 2.8درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با افت 9.3درصدی قیمت مواجه شد و به حباب منفی 6.3درصدی رسید.

بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق سپهر کاریزما (کاریس) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو 6.3درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق «پالایش» نیز کماکان به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 20.3درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان نیاوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 1.2درصد رشد قیمت داشت و 0.3درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بیشترین بازدهی (1.2درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) نیز که حباب منفی 0.1درصدی داشت با وجود رشد 1.3درصدی ارزش ذاتی آن، با حباب منفی 1.7درصدی کار خود را در این هفته به پایان برد.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد