جلسه گروه 24 به ریاست رییس کل بانک مرکزی ایران برگزار می‌شود

جلسه گروه 24 به ریاست رییس کل بانک مرکزی ایران برگزار می‌شود

جلسه روسای کل «گروه 24» در راستای سلسله جلسات جانبی اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه هفته آینده به ریاست عبدالناصر همتی، ريیس کل بانک مرکزی کشورمان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، جلسه روسای کل «گروه 24» در راستای سلسله جلسات جانبی اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه هفته آینده به ریاست عبدالناصر همتی، ريیس کل بانک مرکزی کشورمان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

قبل از آن، جلسه معاونان بانک‌های مرکزی «گروه 24» به ریاست پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی کشورمان روز چهارشنبه به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه، معاونان بانک‌های مرکزی «گروه 24» درخصوص شرایط اقتصادی کشورهای در حال توسعه در دوره پس از همه‌گیری ویروس کرونا بحث و گفت‌وگو کردند.

معاونان بانک‌های مرکزی کشورهای «گروه 24» بر این نکته تاکید داشتند که در دوره پس از همه‌گیری ویروس کرونا، اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته پیشرفت و بهبود مناسب تری داشته اند، اما این امر برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه رخ نداده است که مستلزم توجه و اتخاذ تصمیم های ویژه است.

بر همین اساس معاونان بانک‌های مرکزی «کشورهای گروه 24» به منظور برون رفت کشورهای در حال توسعه از این شرایط و تبعات اقتصادی ناشی از همه گیری بیماری کرونا، پیشنهاداتی را طی این جلسه مجازی برای بیانیه نهایی اجلاس ارايه کردند.

از جمله محورهای اصلی طرح شده در این جلسه برای گنجاندن در متن بیانیه اجلاس می‌توان به چگونگی حمایت سازمان‌های بین‌المللی مانند «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» از اقتصاد کشورهای در حال توسعه، افزایش حجم تسهیلات‌دهی سازمان‌های بین‌المللی به کشورهای در حال توسعه و در نظر گرفتن نرخ‌های بهره پایین برای این تسهیلات و تنفس به وام‌های قبلی اشاره کرد.

خاطر نشان می‌شود، معاونان بانک های مرکزی «گروه 24» در جلسه امروز خود درباره بندهای بیانیه‌ جلسه روسای کل «گروه 24» روز دوشنبه توسط اعضا به تصویب خواهد رسید، بحث و بررسی کردند.

«گروه 24» به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای درحال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی در اواخر سال 1971 ایجاد شد.

کشور‌های آرژانتین،‌ برزیل،‌ کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، هايیتی، مکزیک، پرو، ترینیداد و توباگو، ونزويلا، چین، هند، ایران، لبنان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، الجزایر، ساحل عاج، کنگو، مصر، اتیوپی، گابن، غنا، کنیا، مراکش، نیجریه و آفریقای جنوبی اعضای گروه 24 را تشکیل می‌‌دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد