خرید ارز از صرافی‌ها الکترونیکی می‌شود

خرید ارز از صرافی‌ها الکترونیکی می‌شود

ريیس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی سامانه فروش ارز به خریداران خرد راه‌اندازی خبر داد. طبق اعلام وی با راه‌اندازی این سامانه افراد دیگر برای خرید ارز احتیاج به حضور فیزیکی ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ريیس کل بانک مرکزی، از راه‌اندازی سامانه فروش ارز به خریداران خرد خبر داد. این سامانه از چه زمانی شروع به فعالیت می‌کند؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران گفت: به کانون صرافان نامه ارسال کرده‌ایم و از آن ها خواستار منتقل کردن مشکلاتشان بودیم و قرار است بخشنامه ای در تکمیل بخشنامه قبلی ابلاغ شود تا جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود.

ريیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که زمان راه‌ا‌ندازی سامانه معاملات ارزی خرد چه زمانی ‌است؟ گفت: ظرف دو ماه این سامانه راه‌اندازی می‌شود و افراد برای خرید ارز احتیاج به حضور فیزیکی ندارند بلکه با ارايه مستندات، درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی‌ها منتقل می‌کنند و فرد از این طریق خرید ارز را انجام می‌دهند. بعد از آن فرد می‌تواند به صورت فیزیکی ارز خریداری شده را دریافت کند.

او ادامه داد: سازوکار دیگری نیز در این راستا در نظر گرفته شده به این صورت که ارز را به حساب فرد واریز کنیم تا فرد بتواند ارز را از تمامی شعبه های بانکی دریافت کند. که این مورد در حال بررسی است و تا یکی دو روز آینده بخشنامه اش ابلاغ می شود.

مطالعه بیشتر: توان بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز افزایش یافت / آخرین خبرها از رمزپول ملی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد