دستگیری دو سر شبکه قاچاق ارز و طلا

دستگیری دو سر شبکه قاچاق ارز و طلا

ريیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو سر شبکه اصلی قاچاق ارز و طلا با گردش مالی 34 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در همین راستا 42 نفر از معامله‌ گران فردایی دستگیر شدند.

مهر: ريیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو سر شبکه اصلی قاچاق ارز و طلا با گردش مالی 34 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در همین راستا 42 نفر از معامله‌ گران فردایی دستگیر شدند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی، با اشاره به اقدامات و طرح‌های انجام شده در راستای کنترل بازار ارز و طلا طی یک ماهه گذشته، اظهار داشت: 42 نفر از اخلالگران ارزی معاملات فردایی طلا و سوءاستفاده کنندگان از کارت ملی اجاره‌ای توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین دو نفر از سر شبکه‌های تاثیرگذار در امر قاچاق ارز و طلا با گردش حساب 34 میلیارد تومان شناسایی و دستگیر شدند.

احضار 20 مدیر سایت‌های ارايه دهنده قیمت ارز و طلا

ولی پور گودرزی از کشف بیش از 55 میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز (دلار، یورو و غیره) از متهمان خبر داد و گفت: مدیران بیش از 20 سایت و کانال در جهت قیمت گذاری نرخ ارز و طلا و به منظور جلوگیری از قیمت‌های کاذب احضار شدند.

ريیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به بازدید میدانی و برخورد قانونی با صرافی‌های غیرمجاز در پایتخت، تصریح کرد: تعداد 20 صرافی که فعالیت غیرمجاز داشتند، شناسایی و با آنها برخورد شد.

به گفته وی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی ده‌ها نفر دیگر از اخلال گران ارزی را شناسایی کردند و در شرف دستگیری هستند.

ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در 8 ماهه سال جاری 540 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است

ولی پور گودرزی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در آذر 1400 تاکید کرد: یک میلیون و 655 هزار و 536 قلم انواع کالای پزشکی و دارویی قاچاق، 57 هزار و 164 عدد انواع لوازم خانگی، 279 هزار و 335 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین 6 هزار و 228 دستگاه لوازم صوتی و الکترونیکی تنها در آذرماه امسال کشف و ضبط شده‌اند.

ريیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین بیش از یک تن مواد پتروشیمی، 7 هزار و 744 ثوب پوشاک کشف شده است.

وی از دستگیری 41 قاچاقچی در تهران خبر داد و گفت: 13 خودروی حامل قاچاق کشف و توقیف شده است و ارزش ریالی اموال مکشوفه به 122 میلیارد تومان می‌رسد.

ولی پور گودرزی اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در 8 ماهه سال جاری 540 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد