اتصال مجدد نیروگاه بوشهر به شبکه سراسری برق

اتصال مجدد نیروگاه بوشهر به شبکه سراسری برق

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی از رفع نقص فنی در نیروگاه اتمی بوشهر و اتصال مجدد آن به شبکه سراسری تولید برق کشور در روز یکشنبه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی از رفع نقص فنی در نیروگاه اتمی بوشهر و اتصال مجدد آن به شبکه سراسری تولید برق کشور در روز یکشنبه خبر داد.

محمود جعفری، ريیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر درباره وضعیت عملکرد واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: همان‌طور که اطلاع دارید در هفته گذشته به دنبال بروز نقص فنی در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر و پس از مطلع کردن وزارت نیرو، تولید برق به طور موقت در این نیروگاه متوقف و از شبکه سراسری برق خارج شده بود. خداوند متعال را شاکریم که با تلاش بی‌وقفه متخصصان و کارکنان خدوم نیروگاه این ایراد فنی برطرف شده و پس از انجام تست‌های لازم از روز شنبه این واحد به شبکه سراسری متصل و با حصول اطمینان از عملکرد ایمن آن از روز یکشنبه تولید برق در آن آغار شده است.

وی ادامه داد: به دلیل آماده بودن بخش‌های هسته‌ای، نیروگاه در اسرع وقت به مدار تولید بازگشته و به شبکه سراسری متصل شده است.

جعفری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته درخصوص افزایش گرمای هوا،‌ از مردم شریف و عزیز ایران تقاضا داریم که با صرفه‌جویی در مصرف برق، همکاری لازم را با تمامی تلاش‌گران صنعت برق در کشور برای گذر از شرایط فعلی انجام دهند.

شایان ذکر است نیروگاه اتمی بوشهر اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای 1000 مگاواتی در کشور و منطقه است که هم اکنون توسط نیروهای متخصص ایرانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هم چنین این واحد تاکنون بیش از 48500 میلیون کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری تحویل داده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد