فروش اوراق قرضه دولت به "فولاد"، "شستا" و پترویی‌ها

فروش اوراق قرضه دولت به "فولاد"، "شستا" و پترویی‌ها

افزایش قیمت گاز در بودجه پیشنهادی تاثیر چندانی بر EPS شرکت‌های فولادی و فلزات ندارد چرا که این شرکت ها، توزیع کننده محصولات فولادی اند که محصولات فولادی را از بورس خریده و در بازار توزیع می‌کنند.

محمدصادق چیت‌ساز، عضو هیات مدیره فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: افزایش قیمت گاز در بودجه پیشنهادی تاثیر چندانی بر EPS شرکت‌های فولادی و فلزات ندارد چرا که این شرکت‌ها، توزیع‌کننده محصولات فولادی اند که محصولات فولادی را از بورس خریده و در بازار توزیع می‌کنند.


  • بیشتر بخوانید: راهی برای ترمیم دیوار شکسته اعتماد سهامدار

وی افزود: با توجه به تعهدات ارزی دولت، هر هفته حدود 9 همت اوراق قرضه به شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه، پتروشیمی، شستا و... فروخته می‌شود که به همین علت شاخص کل بورس پایین نگه داشته شده است.

این فعال بازار فولاد و آهن تاکید کرد: در حال حاضر شاخص به حدود یک میلیون و 300 هزار واحد رسیده و برای تبدیل آن به یک میلیون و 500 هزار واحد تا پایان سال باید تلاش بسیار زیادی انجام داد.

چیت ساز ادامه داد: نرخ گازی که در بودجه پیشنهادی دولت مطرح شده تاثیر چندانی بر شرکت‌های تولیدکننده به خصوص تولیدات فولادی ندارد. البته هر قدر این نرخ بر شرکت‌ها تاثیر بگذارد به قیمت محصولات اضافه می‌شود.

عضو هیات مدیره صنف فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران گفت: در این راستا شرکت‌های فولادی هر هفته با حضور نمایندگانی از بورس کالا، دولت و اتحادیه جلساتی برای قیمت گذاری کالا برگزار می‌کنند و به نظر می‌رسد در اسفند ماه افزایش قیمت فولادی را تجربه کنیم.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد