فردا؛ سفر ريیس جمهور به کردستان

فردا؛ سفر ريیس جمهور به کردستان

ريیس‌جمهور فردا برای افتتاح طرح آبرسانی به سنندج و دیدار با علما و نخبگان، در استان حضور می‌یابد.

بورس نیوز: سید‌ابراهیم ريیسی، ريیس جمهور فردا در سفری یک روزه به استان کردستان سفر کرده و پس از بدو ورود به فرودگاه سنندج، در مراسم افتتاح طرح آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج که 850 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده، شرکت خواهد کرد.

پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بود که تا پایان دولت دوازدهم تنها 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفت و با نگاه مثبت آیت‌الله ريیسی و پیگیری و روحیه جهادی دولتمردان به اتمام رسید.

‌ريیس جمهور همچنین بعد از این مراسم، در جمع مردم کردستان حضور خواهد یافت و با مردم دیدار خواهد کرد.
طرح آبرسانی به سنندج که میلیارد‌ها تومان برای آن هزینه شده، با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهر و تامین آب شرب 40 درصد از جمعیت استان کردستان اجرایی شده و در مسیری 60 کیلومتری آب شرب با کیفیت و پایدار را از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج متصل خواهد کرد.

متخصصان در این طرح برای تسهیل در فرایند آبرسانی ارتفاع پمپاژی 480 متری در نظر گرفته‌اند، همچنین 27 کیلومتر از مسیر اتصال منابع آبی تا تصفیه‌خانه با لوله‌های فولادی به قطر‌های 1400 و 1200 میلی متری منشعب شده است.

با بهره‌برداری از این طرح، سالانه امکان آبرسانی 57 میلیون مترمکعب آب به شهر سنندج ایجاد شده تا مردم از آب شرب باکیفیت و پایدار بهره‌مند شوند و از این پس شهر سنندج از حیث تامین آب شرب با کیفیت و پایدار حتی در دوران خشکسالی‌ها مشکلی نخواهد داشت و یقینا این پروژه امیدآفرین زمینه رفع دغدغه‌های شهروندان و افزایش رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد