تسهیل فرایندها و ارتقای الزامات صدور مجوز نهادهای مالی؛ رویکرد جدید سازمان بورس

تسهیل فرایندها و ارتقای الزامات صدور مجوز نهادهای مالی؛ رویکرد جدید سازمان بورس

سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از منافع سرمایه‌گذاران، تسهیل فرایند در صدور مجوز تاسیس و فعالیت نهادهای مالی و ارتقای الزامات اولیه و مستمر آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیات‌مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی با اشاره به رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در صدور مجوز تاسیس نهادهای مالی به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: سیاست اصولی سازمان بورس، تسهیل فرایند در صدور مجوزها در عین توجه به ارتقای الزامات اولیه و مستمر مورد نیاز، در نظر گرفتن استاندارهای لازم و بررسی کامل صلاحیت‌های متقاضیان تاسیس است. 

علیرضا ناصرپور با اشاره به ارتقای فرایندهای نظارتی بر نهادهای مالی تاکید کرد: این رویکرد در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و توسعه این شیوه از سرمایه‌گذاری‌ها است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی با اشاره به مجوزهای صادر شده در حوزه نهادهای مالی توسعه دهنده سرمایه گذاری غیر مستقیم طی یک ماه اخیر، ابراز کرد: از ماه گذشته تا کنون، در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، 8 موافقت اصولی صادر شده و در حوزه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ، 7 موافقت اصولی برای تاسیس شرکت اعلام شده است.

ناصرپور اظهار کرد: امید می‌رود این  رویکرد، در صدور مجوزها و ارتقای الزامات و استانداردها، به توسعه نهادهای مالی به عنوان ابزارهای موثر برای رشد و تعمیق بازار سرمایه، منجر شود.

*خبرنگار: محبوبه حاجی‌زاده

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد