متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به 89 درصد رسید

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به 89 درصد رسید

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز 12 اسفندماه سال جاری به 25 هزار میلیارد ریال رسید.

خواندن 3 دقیقه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارايه شده است.

• پس از ارايه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

• ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز 12 اسفندماه سال جاری به 25 هزار میلیارد ریال رسید. متوسط ارزش صندوق‌های مختلط به یک هزار و 565 میلیارد ریال رسید. همچنان صندوق تجربه ایرانیان پر ارزش‌ترین صندوق مختلط بازار سرمایه محسوب می‌شود.

• متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط به یک درصد بازدهی منفی رسید. ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی در هفته‌ای که همه صندوق‌های مختلط بازدهی منفی داشتند مربوط به صندوق ثروت آفرین پارسیان با 2.9 درصد بازدهی منفی بود.

بازدهی ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های مختلط نیز به ترتیب معادل 3 و 8 درصد بازدهی منفی بود.

• متوسط بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به 88.8 درصد رسید. بهترین عملکرد سالیانه مربوط به صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین با 130 درصد بازدهی بود. ضعیف‌ترین عملکرد نیز مربوط به صندوق مشترک کوثر با 53 درصد بازدهی بود.

• در هفته گذشته شاهد جذب 532 میلیارد منابع مالی جدید در این صندوق‌های سرمایه گذاری بودیم. صندوق توسعه ممتاز با جذب 702 میلیارد ریال منابع مالی جدید و صندوق تجربه ایرانیان با خروج 159 میلیارد ریال منابع، بهترین و ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث داشتند.

بیشتر بخوانید:

بازدهی ضعیف 119درصدی صندوق "سرمایه‌گذاری آوای سهام کیان"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد