اعتصاب شبکه ریلی، حمل و نقل انگلیس را زمین‌گیر کرد

اعتصاب شبکه ریلی، حمل و نقل انگلیس را زمین‌گیر کرد

اعتصاب سراسری کارکنان شبکه ریلی انگلیس که بزرگترین حرکت اعتراضی در 3 دهه اخیر بشمار می‌رود نظام حمل و نقل در این کشور را زمین‌گیر کرد و موجب شد تا مسافران در سراسر انگلیس با سفرهایی طولانی‌تر از حد معمول و افزایش ترافیک جاده‌ای مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، روز سه‌شنبه در نخستین روز از اعتصاب سه روزه کارکنان راه‌آهن انگلیس که در اعتراض به شرایط کاری و دستمرد آن‌ها برگزار شد فقط یک قطار از هر پنج قطار حرکت می کرد. بالغ بر 40 هزار نفر از کارکنان شبکه ریلی انگلیس در این حرکت اعتراضی شرکت کرده و 13 اپراتور قطار مختل شدند. بسیاری از ایستگاه‌هایی که معمولا مملو از مسافر است، روز سه‌شنبه برهوت بودند.

گاردین نوشت؛ نخستین روز از بزرگ‌ترین اعتصاب ریلی یادآور دوران قرنطینه بود. میلیون‌ها مسافر از سامانه حمل‌ونقل عمومی استفاده نکردند و مراکز شهرها ساکت‌تر بود. حدود 80 درصد از خدمات ریلی متوقف شد و مسافران در شمال انگلیس، ولز و اسکاتلند معطل ماندند. معدود قطارهایی که حرکت می‌کردند و ایستگاه‌هایی که باز بودند هم اکثرا خلوت بود.

روز چهارشنبه مذاکرات میان اتحادیه کارکنان راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ ونقل (آرام‌تی) با شرکت نتورک ریل به عنوان کارفرما از سرگرفته می‌شود. این اتحادیه درخواست افزایش هفت درصدی حقوق کارکنان را مطرح کرده که بالاتر از پیشنهاد نتورک ریل و کمتر از تورم 9 درصدی کشور است. نتورک ریل طبق پیشنهاد دولت، با افزایش 3 درصدی موافقت کرده اما حاضر به پرداخت بیشتر نیست.

گرانت شاپس وزیر حمل و نقل انگلیس هم اعتصاب کارکنان شبکه ریلی را یک اقدام نمایشی توصیف کرده و گفته که حاضر به مذاکره مجدد نیست چرا که «اوضاع بدتر می‌شود». او همچنین گفت که دولت در نظر دارد قوانین اعتصاب را اصلاح کند.

بر اساس برنامه اعلام شده، کارکنان معترض روز چهارشنبه به محل کار خود بازخواهند گشت اما پنجشنبه و شنبه دوباره دست از کار می‌کشند.

برآورد می‌شود که این حرکت اعتراضی یک میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس زیان وارد کند. زمزمه‌هایی درباره برگزاری اعتصاب از سوی کارکنان سایر بخش‌های عمومی نیز شنیده می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد