پرونده کشف ماینر در شرکت بورس تهران وارد فاز تازه شد | راز هیات مدیره را چه کسی برملا می‌کند؟

پرونده کشف ماینر در شرکت بورس تهران وارد فاز تازه شد | راز هیات مدیره را چه کسی برملا می‌کند؟

با انتشار خبر برکنار شدن علی صحرایی مدیر عامل سابق بورس تهران از سوی هیات مدیره این شرکت، پرونده ماینرهای کشف‌شده در این شرکت وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعیه منتشرشده روز گذشته شرکت بورس تهران در سایت کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران)، هیات مدیره شرکت مذکور بعد از ارايه گزارش کمیته حسابرسی داخلی، در خصوص کیفیت رعایت کنترل‌های داخلی و دستورالعمل حاکمیت شرکتی در شرکت بورس و پیگیری مجدد مصوبات اجرا نشده پیشین و پس از شنیدن گزارش مدیرعامل در مورد موارد مطرح شده،  علی صحرایی را از سمت مدیر عاملی برکنار و محمود گودرزی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این شرکت منصوب نموده است.

صورتجلسه هیات مدیره بورس تهران

پیش‌تر علی صحرایی طی مصاحبه‌ای، خبر از استعفای خود داده بود. استعفایی که حتی بعد از انتشار خبر آن، هیات مدیره و روابط عمومی شرکت بورس تهران واکنشی در رد یا تکذیب این خبر نشان ندادند و تنها به انتشار خبر انتصاب سرپرست جدید در سایت این شرکت به نشانی tse.ir اکتفا کردند. همان روز طی تماس با مهدی سدیدی عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران، پیگیر مصوبات جلسه هيیت مدیره شده بودیم که این عضو هيیت مدیره بدون اظهار نظری در این خصوص، سوال خبرنگار را بی‌پاسخ گذاشته بود.

اما روز گذشته بعد از انتشار صورتجلسه هیات مدیره شرکت بورس تهران،  پیگیر علت عدم تطابق صورتجلسه با اظهار نظری که علی صحرایی مدیرعامل برکنار شده بورس تهران در روز چهارشنبه 7 مهر ماه با مضمون استعفا از سمت خود انجام داده بود، شدیم. علی صحرایی در واکنش به این مغایرت اظهار کرد: «این موضوع را باید از هیات مدیره پیگیری کنید» و پاسخ بیشتری ارايه نکرد.

با تمام موارد مطرح شده، این نوع رفتار و اظهارات اعضای هيیت مدیره و مدیرعامل سابق بورس تهران، حکایت از این موضوع دارد که از ابتدا نیز استعفایی در جریان نبوده و طبق صورت جلسه هیات مدیره علی صحرایی از سمت مدیر عاملی بورس تهران برکنار شده است.

صحرایی سه روز قبل در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها با اشاره به استعفای خود گفته بود: استفاده از ماینرهای کشف شده در زیر زمین بورس تهران به صورت محدود و با تايید هیات مدیره بوده است. برای پیگیری بیشتر این موضوع با چند تن از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران تماس گرفتیم که پس از بارها تلاش هیچ کدام از این مسيولین پاسخگو نبودند.

با این اوصاف و با ورود نهادهای نظارتی برای بررسی بیشتر این موضوع، باید منتظر کشف و انتشار ابعاد جدیدی از این قضیه باشیم. چرا که در صورت اطلاع داشتن اعضای هیات مدیره بورس تهران از قضیه ماینرها، آن‌ها نیز باید به سهامداران این شرکت، نهادهای نظارتی و افکار عمومی پاسخگو باشند. در جدول زیر اسامی اعضای فعلی هيیت مدیره شرکت بورس تهران را مشاهده می‌کنید.

اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران

آخرین اخبار بورس و اقتصاد