خبر مهم برای بازار ارزهای دیجیتال | سرمایه گذاران ایرانی ارزهای دیجیتال بخوانند! + فیلم

خبر مهم برای بازار ارزهای دیجیتال | سرمایه گذاران ایرانی ارزهای دیجیتال بخوانند! + فیلم

بعد از مشکلاتی که برای قطع برق برخی استان های کشور ایجاد شد و انگشت اتهام هم به سوی استخراج ارزهای دیجیتال نشانه رفت، امروز ريیس جمهور از تعطیلی مراکز استخراج تا پایان شهریور ماه گفت.

به گزارش نبض بورس، این روز‌ها بسیاری از استان‌ها درگیر خاموشی‌های گسترده و برنامه ریزی شده هستند. هر چند که مسيولین امر دلیل این خاموشی‌های گسترده را در گرمای زودرس امسال می‌دانند، اما انگشت اتهام به سوی استخراج ارز‌های دیجیتال هم نشانه رفته است.  

 
 

با رونق گرفتن بازار ارز‌های دیجیتال میل به استخراج آن هم افزایش یافته است و تحریم‌ها هم باعث شده است تا مسيولین نیز برای دور زدن تحریم‌ها چراغ سبز به استخراج ارز‌های دیجیتال نشان دهند. از سوی دیگر، ارزان بودن برق در کشورمان هم موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی برای استخراج این ارز‌های دیجیتال به ایران هجوم آورند.

رویترز چند روز پیش طی گزارشی با اعلام اینکه حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین در جهان در ایران انجام می‌شود، مدعی شده که رمز ارز‌ها در دو. ران تحریم به دولت ایران برای دور زدن تحریم‌ها و واردات کالا کمک کرده است. در این گزارش میزان برق مصرف برای استخراج رمز ارز‌ها در ایران معادل حدود 10 میلیون بشکه نفت در سال برآورد شده بود.

حالا ريیس جمهور روحانی در جلسه امروز اعلام کرد: برق برای استخراج رمز ارزها با مجوزش 300 مگاوات است اما غیر مجازش 2000 مگاوات است. هر کسی تعدادی ماینر گذاشته و این بیت کوین را استخراج می‌کند. از امروز تا پایان شهریور هر نوع استخراج رمز ارز ممنوع و غیر قانونی است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد