مشکل قاچاق با پیشگیری حل می‌شود نه مبارزه

مشکل قاچاق با پیشگیری حل می‌شود نه مبارزه

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیش از 80 درصد مشکلات در حوزه قاچاق کالا و ارز با پیشگیری رفع می‌شود و 20 درصد به عنوان نیاز هر حاکمیت صرف مبارزه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، «علی مویدی خرم‌آبادی» امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه نخستین پویش ملی تبلیغات هوشمندانه اظهار کرد: در 40 سال انقلاب اسلامی بیش از هر اقدامی در زمینه قاچاق کالا و ارز راه مقابله را پیش گرفتیم، اما این روند در سال‌های اخیر با تفکر پیشگیری جایگزین شده است.

وی بیان کرد: این برنامه برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اقدام نوینی محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته با رویکرد تفکر و توانمندسازی جدیدی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شد.

تغییر نام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مویدی با تاکید بر اینکه هر چه در امر پیشگیری سرمایه‌گذاری کنیم هزینه کمتری صرف مبارزه می‌شود، ادامه‌داد: بر همین اساس به دنبال تغییر نام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تسهیل و روان‌سازی تجارت و اقتصاد هستیم تا با اذن رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری واژگان خشن از نام این ستاد حذف و فعالیت حقیقی آن جایگزین شود.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی را افزایش دهیم تا اقدامات ایجابی از ذهن مردم پاک شود، تصریح‌کرد: البته نباید فراموش کرد اقدامات فرهنگی در طولانی‌مدت با استمرار و صبوری نتیجه‌بخش است، اما آغازی برای دستیابی به موفقیت محسوب می‌شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه باید از محصولات ایرانی به صورت متعصبانه استفاده شود، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که می‌توان از بستر عظیم مردمی برای اقدامات موثر بهره‌مند شد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری و همفکری در بستر جامعه می‌تواند گام‌های بیشتر، عمیق‌تر و موثرتری بردارد.

وی با تاکید بر اینکه با مشارکت مردمی می‌توان کالای ایرانی را افزایش داد، خاطرنشان‌کرد: این نهاد بر اساس یک برنامه‌ریزی مناسب به این مسیر با استفاده از پتانسیل دانشگاهیان استمرار می‌بخشد تا به نتیجه دلخواه برسد.

مویدی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین پویش ملی تبلیغات هوشمندانه، افزود: در آغاز تاسیس، عنوان دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت مردمی بیگانه بود، اما افق مناسبی در ساختار این بخش پیش بینی شد و امروز حاصل تلاش و تفکر خود را با موفقیت به دست آورد.

وی با بیان اینکه زیرا بیش از 80 درصد مشکلات با پیشگیری رفع می‌شود و 20 درصد به عنوان نیاز هر حاکمیت صرف مبارزه می‌شود.

تبلیغات باید هوشمندانه و همه جانبه باشد

در این آیین «عبدالله هندیانی» معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با بیان اینکه تبلیغات باید هوشمندانه، همه‌جانبه و متناسب باشد که در صورت رعایت این مولفه‌ها شاهد اثرات بیشتر در جامعه خواهیم بود، اظهار کرد: تبلیغات هوشمندانه می‌تواند با جامعه هدف ارتباط برقرار کند و با گذر از تبلیغ سنتی، اثرگذاری را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تبلیغات همه‌جانبه، جامعه هدف را یک قشر نمی‌داند بلکه شامل همه بخش‌های جامعه می‌شود، خاطرنشان‌کرد: همچنین متناسب به معنای همسان‌سازی تبلیغات با نیازها و درخواست‌های همه سنین است.

هندیانی با بیان اینکه در سال 97 بخش مشارکت مردمی و تبلیغات هوشمندانه برای اقدامات فرهنگی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شد، تصریح‌کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در راستای وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی و حمایت از کالای ایرانی باید اقدامات همسو انجام دهد که به معنای استفاده از ظرفیت تمام 26 دستگاه عضو ستاد می شود.

وی در خصوص پویش ملی تبلیغات هوشمندانه نیز گفت: 2 هزار اثر در بخش های مختلف از جمله مستند، کاریکاتور، انیمیشن و پادکست دریافت شد که در مرحله نخست 340 هزار اثر پذیرفته و تعدادی نیز به عنوان‌ برگزیده تقدیر شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد