مالیات به ویلاداران هم رسید/ویلاهای گران قیمت چقدر...

مالیات به ویلاداران هم رسید/ویلاهای گران قیمت چقدر...

اقتصاد کلانطبق تصمیمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد و واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف 10 میلیارد تومان معاف از مالیات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی جداول بودجه نشان می‌دهد که سهم مالیات از بودجه 1401 به حدود 40 درصد رسیده و نسبت به درآمدهای مالیاتی سال 1400، 62 درصد رشد داشته است.

در این میان، طبق بودجه سال جاری دو نوع مالیات جدید به سیستم مالیات‌ستانی کشور اضافه شده که شامل مالیات بر خانه‌ و خودروهای لوکس است.

بر این اساس، طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد و واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف 10 میلیارد تومان معاف از مالیات است.

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال 1401 مجموع ارزش انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین مشخص شد که این شامل اشخاص حقیقی یعنی خود خانوار و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکلف می شود. 

خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد. مالیات خودرو تا مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد،  تا مبلغ 3 میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و 500 میلیون شامل مالیات 2 درصد می شود. تا مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نسبت به مازاد 3 میلیارد تومان شامل مالیات 3 درصد و نسبت به مازاد 4 میلیارد و 500 میلیون تومان مالیات 4 درصد شامل می شود.

بنا به این گزارش، در حوزه مسکن، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف 10 میلیارد تومان معاف از مالیات است. نسبت به مازاد 10 میلیارد تا 15 میلیارد تومان  مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد 15 میلیارد تومان تا 25 میلیارد تومان مالیات دو در هزار را باید پرداخت کنند. 

از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد 25 میلیارد تومان تا 40 میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به 40 میلیارد تومان تا 60 میلیارد تومان 4 در هزار و نسبت به مازاد 60 میلیارد تومان به بالا 5 در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد