پیش‌بینی قیمت طلا امروز 15 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 15 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت سکه امامی در شروع معاملات پنجشنبه 60 هزار تومان از نرخ عصر روز چهارشنبه بالاتر بود و روی 11 میلیون و 360 هزار تومان قرار داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت سکه امامی در شروع معاملات پنجشنبه 60 هزار تومان از نرخ عصر روز گذشته بالاتر بود و روی 11 میلیون و 360 هزار تومان قرار داشت. در روز چهارشنبه قیمت طلای جهانی برای ساعاتی بالای 1830 دلار قرار گرفت اما دوباره نزولی شد و در پایان مبادلات در حوالی 1810 دلار قرار گرفت. شاید افزایش قیمت سکه در ابتدای کار تحت تاثیر جهش روز گذشته طلای جهانی اتفاق افتاده باشد.

حباب سکه چقد شد؟

ظهر پنجشنبه قیمت طلای جهانی 1813 دلار و قیمت سکه امامی 11 میلیون و 350 هزار تومان بود. با در نظر گرفتن قیمت عصر روز چهارشنبه دلار (25 هزار و 510 تومان) اندازه حباب سکه بیش از 4 درصد (4٫23 درصد) به دست می‌آمد.

این اندازه حباب برای سکه نسبتا بزرگ است و از تمایلات افزایشی در این بازار حکایت دارد.

با وجود این محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از کاهش حباب سکه به علت افت تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار، درطی امروز 14 مرداد 1400 خبر داد.

وی با اشاره به اینکه امروز هر انس جهانی طلا با دو دلار کاهش 1812 دلار قیمت‌گذاری شده است گفت‌: امروز حباب سکه به دلیل کاهش تقاضا، به 200 هزار تومان رسیده است.

تغییرات قیمت سکه و طلا

دیروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، 10 میلیون و 850 هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید 11 میلیون و 340 هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه پنج میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 600 هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و 200 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و 812 دلار رسید و هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 16 و 38 دقیقه به مبلغ یک میلیون و 98 هزار تومان معامله می‌شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

واکنش قیمت سکه به انتقال قدرت به دولت سیزدهم در معاملات روز چهارشنبه نمایان شد. تغییرات قیمتی در بازار طلا همچون روزهای پیشین تابعی از کاهش قیمت دلار بوده وسکه به افزایش بهای طلا جهانی عکس‌العمل خاصی نشان نداد. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی به قیمت 11 میلیون و 250 ‌هزار تومان تنزل یافت. به گفته فعالان بازار طلا به دلیل نزدیک‌شدن به ایام محرم، تغییر دولت و همچنین نا‌معلوم بودن مساله برجام و تحریم‌ها، چندان واکنشی از سوی مردم نسبت به تغییرات قیمتی طلا دیده نمی‌شود و ظاهرا فقط نظاره‌گر این بازار هستند؛ بر همین اساس با توجه به نبود تقاضا و هیجان خرید در بازار طلا و با افت نسبی نرخ دلار احتمال می‌رود نرخ طلا ارزان‌تر شود، البته در این بین جریان‌های دیگر از جمله کاهش اونس طلا نیز به ارزانی طلا دامن خواهد زد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، تا 1834 دلار برای هر اونس بالا رفت اما عصر دیروز تا 1805 دلار نیز سقوط کرد. به این ترتیب بهای اونس طلا در ساعت 20:30 به وقت تهران به 1812 دلار رسید. در حال‌حاضر طلا مانند بازارهای ارز منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکاست. به گفته کارشناسان حرکت قیمت طلا تحکیمی اما از نظر ساختاری مثبت بوده است و تصور می‌کنند که طلا روزهای آینده رشد بیشتری را به ثبت برساند. همگرا‌‌شدن میانگین قیمت سه ماهه و قیمت اونس طلا جهانی در 200 روزه گذشته نشان می‌دهد که طلا روند صعودی خواهد داشت. اما آمار اشتغال روز جمعه می‌تواند عاملی تعیین‌کننده باشد، گزارش اشتغال دولت آمریکا سرنخ‌های مهمی را درباره روند ترمیم اقتصاد این کشور در اختیار سرمایه‌گذاران و تحلیلگران قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد