ناظری که قوانین فیزیک را جابه‌جا کرد

ناظری که قوانین فیزیک را جابه‌جا کرد

ساعت پنج‌ونیم امروز نیم‌نگاهی دارد به قوانینی کوانتومی که امروز ناظرین برای سهم‌ها اجرا کردند تا از فعل‌وانفعال شیمیایی کمی که آقای ريیس برای اوراق و تاثیر آن بر بورس گفت.

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها امروز درحالی پرتفوی خود را چک می‌کرد که می‌گفت به قول شاپورخان، پول مازاد و ذخیره را به بورس بیارید و ما هم گفتیم،‌ ای به چشم؛ دارا و پالایش خریدیم و البته خیلی هم کم خریدیم.

خداروشکر زیاد نخریدیم وگرنه دارا یکم در 512 روز، منفی 53 درصد و پالایشی یکم در 355 روز، منفی 46 درصد حمایت شده است.

سخنگوی ما می‌گوید که نمردیم و معنی سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآوری را با مویرگ‌هایمان لمس کردیم.

ناظر سر شوخی را باز کرد

امروز ناظر بازار پروتکلی برای یکی از سهم‌ها پیاده کرد که چنین کاری برای ستادملی کرونا و محدودیت‌های ساعات 10 شب به بعد هم قفل بود.

وقتی شما زیر 500 هزارتومان نمی‌تونی سهمی بخری چرا باید ناظر محدودیت بزاره که هر فردی بخواهد سهم فلان شرکت را بخرد نهایت اجازه خرید 100 سهم را دارد؛ ناظر جان، آن 100 سهم که زیر 500 هزار تومان می‌شود، سر شوخی را با سهامدار باز کردی یا آن شرکت پرحاشیه!

عدد‌های یک دوباره زنده شدند

درحالی که ناظر بازار خود را همچون عقاب کو‌های آلپ می‌داند و تفکر آن اینگونه است که خلافی از زیر دستش در نمی‌رود، امروز چند سهمی سفارش‌های یک عددی را خیلی شیک به نمایش گذاشتند تا نشان دهند که عقاب‌ها وقتی حجم‌های بالایی خودی‌ها را نمی‌گیرد، چرا تک‌فروشی‌ها را مواخذه کند.

البته روانی‌های که لباس حقوقی‌ها را پوشیدند کم نیستند و چند وقتی هست که در ابتدای زمستان از خواب بیدار شده‌اند و جای خود را به خرس‌ها دادند.پ

هنوز جا دارد، اوراق بفرستید

امروز مجددا آقای ريیس تاکید کرد که اوراق‌ فروشی اهالی پاستور تاثیر بسیار کمی بر بورس کشور دارند و در حد وزش یک نسیم کارکرد دارند یا واژگان نسیم و طوفان برای اقای ريیس درست جانیفتاده یا اینکه آمار خروج نقدینگی از صندوق‌ها و منفی بودن آنها را در پایان هر هفته مشاهده نمی‌کنند بعد نکته‌ای جالب‌تر از سخنان ایشان آنجاست که سهامداران را به دو دسته ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز تقسیم کردند که هیچکدام علاقه‌ای به خرید اوراق ندارند؛ آقای ريیس خورزوخان پس اوراق را می‌خرد یا اینکه چراغ خاموش به ريیس باب‌همایون سیگنال دادی که هنوز جا هست، اوراق بفرستید!

آخرین اخبار بورس و اقتصاد