سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس"

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس"

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس و خارج از بورس را برابر با 4،178 میلیارد ریال گزارش کرده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با 3،697 میلیارد ریال در بخش پذیرفته‌شده در بورس بوده و مابقی آن نیز در حوزه خارج از بورس سرمایه‌گذاری شده است.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در آذرماه با رشد 2,90 درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز 26 درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رسانده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در آذرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با 907 میلیارد ریال در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بوده و در بخش خارج از بورس نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با 216 میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.


بیشتر بخوانید: بررسی معاملات " پردیس " به عهده سازمان بورس است


بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "پردیس" در آذرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با 2،830 میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز بخش «فلزات اساسی» با 2،448 میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را از آن خودکرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات شیمیایی با افت 3,40 درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده و نسبت به سال گذشته نیز 17 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پردیس" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «معدنی و صنعتی چادرملو» با 201 میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن بالغ‌بر 776 میلیارد ریال اعلام‌شده که کاهش یک‌درصدی را نسبت به ماه گذشته به همراه داشته و در مقایسه با سال گذشته 58 درصد افزایش‌یافته است.

بیشترین ارزش بازار "پردیس" نیز در اختیار «پتروشیمی پردیس» با مبلغی بالغ‌بر 1,021 میلیارد ریال بوده و شرکت بعدی که عمده‌ترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده «فولاد مبارکه اصفهان» بوده که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت 822 میلیارد ریال بوده است.

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده 1,250 میلیارد ریال طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال 1400 از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر 536 میلیارد ریال درآمد داشته، شرکت در انتهای آبان ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده 3,697 میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد 162 درصدی به مبلغ 9,690 میلیارد ریال رسیده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد