پیش‌بینی از وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

پیش‌بینی از وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

سکه رکورد یک سال و نیم گذشته را شکست و کاهشی شد و حباب سکه به 80 هزار تومان رسید.

ایرنا نوشت: سکه رکورد یک سال و نیم گذشته را شکست و کاهشی شد و حباب سکه به 80 هزار تومان رسید.

بررسی بازار سکه و طلا در هفته نخست بهمن ماه حاکی است قیمت سکه و طلا تا پایان روز چهارشنبه (ششم بهمن‌ماه) صعودی بود و در آخرین روز هفته کاهشی شد.

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را کاهشی آغاز کرد و با 70 هزار تومان افت قیمت با رقم 12 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد. در دومین روز هفته بهای سکه سیر صعودی در پیش گرفت و 170 هزار تومان رشد قیمت داشت و به 12 میلیون و 320 هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید در روز دوشنبه تقریبا ثبات بود و فقط 10 هزار تومان افزایش یافت، اما روز سه‌شنبه تغییر مسیر داد و با 130 هزار تومان کاهش بها با قیمت 12 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه در روزهای پایانی هفته متغیر بود به این صورت که چهارشنبه سیر صعودی داشت و با نرخ 12 میلیون و 430 هزار تومان و پنجشنبه با نرخ 12 میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته در نوسان بود و در دوره‌ای کاهش بود و گاهی نیز افزایش داشت. به این صورت که روز شنبه و یکشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و 212 هزار تومان و یک میلیون و 229 هزار تومان رسید.

روز دوشنبه هر گرم طلای خام رشد قیمت 21 هزار تومانی داشت و فردای آن روز 15 هزار تومان افت قیمت داشت. در روز چهارشنبه قیمت آن برابر یک میلیون و 249 هزار تومان بود و در آخرین روز هفته یک میلیون و 232 هزار تومان معامله شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون ماه گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در ابتدای هفته برابر پنج میلیون و 252 هزار تومان و یکشنبه پنج میلیون و 325 هزار تومان بود.

روز دوشنبه بهای هر مثقال طلا 90 هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد، اما دوباره در روز سه‌شنبه به نرخ پنج میلیون و 350 هزار تومان رسید.

بهای هر مثقال طلا در روزهای پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) به ترتیب برابر پنج میلیون و 414 هزار تومان و پنج میلیون و 338 هزار تومان رسید.

برپایه این گزارش، قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و 816 تا یک‌هزار و 846 دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت سکه و طلا تا روز چهارشنبه به دلیل رشد قیمت انس جهانی طلا که به 22 دلار رسید افزایشی بود.

محمد کشتی‌آرای افزود: روز پنجشنبه با توجه به تحولات سیاسی در اوکراین نرخ انس جهانی طلا به یکباره کاهشی شد علاوه براین نرخ ارز نیز افت داشت و در نتیجه شاهد کاهش قیمت سکه و طلا و در آخرین روز هفته بودیم.

وی اظهارداشت: در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا حباب سکه افزایشی بود، اما روز گذشته حباب سکه کاهش یافت و رکورد جدیدی را در یک و سال و نیم گذشته ثبت کرد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان‌داشت: حباب سکه روز گذشته 80 هزار تومان شد و 200 هزار تومان کاهش هفتگی حباب سکه را شاهد بودیم.

وی درخصوص وضعیت بهای سکه در روزهای آینده نیز گفت: با توجه به متغیرهای جدید در بازار نفت که موجب شد قیمت هر بشکه نفت افزایش داشته باشد، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در این خصوص داشت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد