چشم انداز رشد بیشتر بورس

چشم انداز رشد بیشتر بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رشد تورم و رشد اقتصادی کشور و مدنظر قرار دادن این دو مقوله باید انتظار رشد بیشتری از بورس داشت.

صادق قاسمی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بخشی از رشد بورس مربوط به نرخ دلار است که از قیمت 22 هزار تومان فاصله گرفته و از طرفی گزارش‌هایی که درباره نرخ تورم اعلام‌شده وضعیت انتظار تورمی را افزایش داده است و مذاکرات برجام نیز به سرانجام خاصی نرسیده و تمام این موارد در کنار هم موجب رشد بورس شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری در کنار گزارش‌های خوب شرکت‌ها و وضعیت مناسب نرخ‌های جهانی نیز از سایر عوامل رشد بازار سرمایه محسوب می‌شوند.

وی گفت: اکثر کارشناسان اذعان دارند که شاخص یک‌میلیون و 100 هزار واحد تا یک‌میلیون و 150 هزار واحد کف شاخص محسوب می‌شود و با پشت سر گذاشتن مقاومت یک‌میلیون و 230 هزار واحد وضعیت بازار آرام‌تر شده است.

قاسمی بیان کرد: در گروه‌های مختلف، صنایع افزایش نرخ‌هایی گرفتند که موجب شده شرایط بازار به نسبت ماه‌های گذشته بهتر شود هرچند همانند نیمه نخست سال گذشته نخواهد بود، اما از رخوت و رکود نیمه دوم سال 99 عبور می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: طی چند هفته اخیر پول حقیقی وارد بازار شده و به‌مرورزمان این شرایط بهتر خواهد شد، اما با اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد بازار به‌زودی آن را فراموش نخواهد کرد و اعتماد به‌زودی بازنمی‌گردد.

وی افزود: رشدی که از بازار توقع داریم بخشی مربوط به رشد اقتصادی کشور و بخشی مربوط به تورم است و باید در محاسبات این دو موضوع را مدنظر قرار دهیم و با توجه به این دو مقوله به نظر می‌رسد باید انتظار بیشتری از بازار داشت.


بیشتر بخوانید:

امید به ادامه رشد بورس با ورود پول حقیقی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد