از کاهش هزینه‌های مصرفی صنایع تا واریز 50 همتی به صندوق تثبیت

از کاهش هزینه‌های مصرفی صنایع تا واریز 50 همتی به صندوق تثبیت

سعی سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه اخیر ستاد هماهنگی اقتصاد دولت، بر این بود تا راهبردهایی به منظور کاهش هزینه های مصرفی صنایع تولیدی در بودجه در نظر گرفته شود.

مجید عشقی ريیس سازمان بورس در گفت گو با پخش خبری ساعت 21 در رابطه با اصلاح متن پیش‌نویس بودجه 1401 به منظور حمایت از بازار سهام، اظهار کرد: پیشنهاداتی به منظور حمایت از بازار سرمایه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد دولت مطرح شده، که جزيیات بیش تر آن را روز شنبه وزیر اقتصاد ارايه خواهند کرد.

او تصریح کرد: مطابق مسايل مطرح شده در جلسات ستاد هماهنگی اقتصاد دولت، سعیمان بر این بود تا راهبردهایی را به منظور کاهش هزینه های مصرفی صنایع تولیدی در نظر بگیریم از سوی دیگر نیز قرار بر این است تا مطابق تصمیمات اتخاد شده یک میزان مبلغی به منظور حمایت از بازار سهام به صندوق تثبیت واریز شود.

ريیس سازمان بورس تصریح کرد: اکنون یک بحثی که مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت و ريیس جمهور نیز از آن استقبال کرد مربوط به افزایش قدرت صندوق تثبیت بازار سرمایه به منظور حمایت از بازار سرمایه در مواقع ضروری و بحرانی است.

عشقی بیان کرد : قرار است علاوه بر ردیفی که برای صندوق ثبیت بازار سرمایه در بودجه 1401 در نظر گرفته شده، در آمد های دیگر نیز از جمله انتقال سهام و نقدینگی به این صندوق تزریق شوند .

او در پایان درخصوص واریز 50 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه، بیان کرد: مطابق مذاکره ای که در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد دولت صورت گرفته قرار است مبلغی بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان به منظور حمایت از سهم های حاضر در بازار سرمایه و ثبات این بازار به صندوق تثبیت واریز شود.

*تهیه و تنظیم: یاسمن خانکش ‌زاده

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد