بهترین وثیقه برای وام ودیعه مسکن چیست؟

بهترین وثیقه برای وام ودیعه مسکن چیست؟

دبیر کانون بانک‌های خصوصی گفت: ملک بهترین وثیقه برای دریافت وام دیعه مسکن است، چنین اتفاقی به شرط رعایت مسايل قانونی اگر به وقوع پیوندد می‌تواند رابطه سه جانبه‌ای را میان بانک و مالک و مستاجر پدید آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی درباره وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه مسکن که در قالب مجموعه تسهیلات کرونایی ارايه می‌شود به لحاظ بودجه‌ای دارای محدودیت است.

وی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش که چرا برای وام ودیعه مسکن، بانک‌های خصوصی سخت‌گیری می‌کنند؟ گفت: در تمام دستورالعمل‌‌‌‌های اهدای تسهیلات، بانک‌ها موظفند وثیقه‌ای را تعیین کنند که مطمين به بازگشت آن هستند.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ملک را بهترین وثیقه برای دریافت وام دیعه مسکن خواند و افزود: چنین اتفاقی به شرط رعایت مسايل قانونی اگر به وقوع پیوندد می‌تواند رابطه سه جانبه ای را میان بانک و مالک و مستاجر پدید آورد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی خاطرنشان کرد: در وام ودیعه مسکن دولت فقط در تعیین درصد ذخیره قانونی تاثیرگذار است و می‌تواند درصدی از این ذخیره قانونی را کاهش دهد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد