فارس من|‌ گرانی لاستیک و مطالبه مردم از دولت بابت نظارت بر عرضه‌

فارس من|‌ گرانی لاستیک و مطالبه مردم از دولت بابت نظارت بر عرضه‌

کاربران خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» ضمن گلایه از گرانی لاستیک ماشین، از مسيولان خواسته‌اند مشکلات مربوط به تولید و توزیع لاستیک رفع شود و این کالا با قیمت مصوب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» با عنوان «مشکل توزیع لاستیک دولتی را حل کنید»‌ با انتقاد از کمبود لاستیک با نرخ مصوب،‌ عنوان کرده‌اند که کمبود لاستیک برای خرید در سامانه‌های فروش اینترنتی و نمایندگی موجب بروز مشکلاتی برای متقاضیان شده است و ضرورت دارد در این موضوع رسیدگی شود.

بنابراین گزارش قیمت مصوب لاستیک با نرخ بازار آزاد، تفاوت قابل توجهی دارد و این تفاوت تا جایی است که نرخ عرضه لاستیک در بازار آزاد از نرخ مصوب 100 درصد بیشتر است.

‌مشکل عدم وجود لاستیک خودرو به قیمت دولتی در چند ماه گذشته بسیار زیاد شده است و اغلب افرادی که برای خرید لاستیک با نرخ مصوب اقدام کرده‌اند نتیجه‌‌ای نگرفته‌اند و ناچار شده‌اند که لاستیک خودروی مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند.

‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ‌اسفند‌ سال گذشته با اعلام اینکه آرامش به بازار تایر برمی‌گردد، عنوان کرده بود: سازمان حمایت با بررسی فعالیت انبارها، مراکز نگهداری و عوامل توزیع عمده تایر خودروی تولید داخل، از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها، مغایرت ها و تخلفات را شناسایی و به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها جهت برخورد قانونی از حیث احتکار و اختفا اعلام کرده است.

سازمان حمایت همچنین اعلام کرد که طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان ها در سراسر کشور در حال اجرا است و با همکاری واحد‌های تولیدی، عوامل توزیع عمده و واحد‌های صنفی، آرامش به بازار باز خواهد گشت.

‌در رابطه با دلایل مشکلات توزیع لاستیک خودرو به قیمت مصوب، خبرنگار فارس‌ با معاون بازرگانی و تجارت وزارت صمت تماس گرفت که وی‌ اظهار داشت این موضوع به این معاونت مرتبط نیست و باید از بخش صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت پیگیری شود که باوجود چندین بار تماس تلفنی با مدیرکل این بخش، برقراری این تماس نیز بی‌نتیجه ماند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد