احتمال تداوم ریزش قیمت طلا و سکه/ تاثیر اخبار مثبت بر افت قیمتها

احتمال تداوم ریزش قیمت طلا و سکه/ تاثیر اخبار مثبت بر افت قیمتها

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به شرایط کنونی، احتمالا تا پایان هفته مجدد کاهش یک تا 3 درصدی در قیمت‌ طلا و سکه داشته باشیم.

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد بازار طلا و سکه اظهار داشت: از اوایل هفته گذشته روند کاهشی قیمتها را در بازار طلا و سکه داشتیم؛ کاهش تقاضا، کاهش قیمت ارز و نوسانات بازار انس جهانی که حدودا با 30 دلار کاهش همراه بود، عواملی بودند که منجر به افت قیمت‌ها در بازار شدند.

ريیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در ابتدای هفته جاری نیز انس جهانی 14 دلار افزایش یافت اما نتوانست تاثیر زیادی روی بازار ایران بگذارد. انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی همچون سفر سلطان عمان به ایران، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران و البته اخبار مثبت از مذاکرات موجب شد که بازار تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا قرار نگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون 2 تا 7 درصد کاهش قیمت را در بازار طلا و سکه داشتیم.

بذرافشان در مورد اینکه آیا ریزش قیمت تداوم خواهد داشت یا خیر نیز گفت: از حدود 2 ماه و نیم پیش بازار طلا به ثبات رسیده بود و احتمال افزایش قیمت وجود ندارد؛ منتهی با توجه به شرایط احتمالا تا پایان هفته کاهش یک تا 3 درصدی در قیمت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روال بازار خوب است و التهابی وجود ندارد، افزود: فعلا نمی‌توان در مورد آینده بازار طلا و سکه صحبت کرد زیرا باید منتظر وضعیت انس جهانی، نرخ ارز و اخبار سیاسی- اقتصادی باشیم.

ريیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: البته از سویی دیگر باید توجه داشت که تاثیر این مولفه‌ها هم بر بازار طلا و سکه زیاد نیست زیرا بازار از ابتدای سال به ثبات رسیده است بنابراین اگر مردم قصد معامله طلا دارند به بازار مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد