زیبنده بانک های خصوصی نیست که سرمایه خود را به تهران بفرستند

زیبنده بانک های خصوصی نیست که سرمایه خود را به تهران بفرستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این نکته مهم که چنانچه بانکی پول و سرمایه خود را در خدمت...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی کمیسیون بانک های استان با اشاره به اینکه بانک های خراسان جنوبی باید سرمایه و پول های خود را در خدمت توسعه و ایجاد اشتغال در داخل استان بگذارند، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی بانک های خصوصی در استان فقط به دنبال کسب درآمد هستند و سهمی در پرداخت تسهیلات و توسعه استان ندارند.

وی با گلایه از برخی بانک های خصوصی که سرمایه و دارایی خود را به تهران ارسال می‌کنند، اظهار داشت: چنانچه این بانک ها پای کار بیایند و سرمایه خود را در راستای سرمایه گذاری در استان و اعطای تسهیلات به مردم هزینه کنند، کمک زیادی به رونق اشتغال و سرمایه گذاری در استان است.

معاون استاندار با تاکید بر این نکته مهم که چنانچه بانکی پول و سرمایه خود را در خدمت توسعه و اشتغال استان نگذارد، حضور او ثمره ای برای خراسان جنوبی نخواهد داشت، افزود: زیبنده نیست که بانک های خصوصی در استان منابع خود را به تهران بفرستند، دستگاه‌های دولتی باید نسبت به این گونه بانک ها سخت گیری داشته باشند و چنانچه بدهی به دستگاه خدمات رسان دارند، سر موعد مقرر آن را دریافت کنند.

اشرفی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسات کمیسیون هماهنگی بانک های استان با حضور حداکثر اعضای عضو و به صورت مرتب و ماهانه، گفت: بنده نیز آمادگی دارم تا هر ماه در جلسات کمیسیون بانک ها بدلیل اهمیت بانک ها در گره گشایی از کار مردم حضور پیدا کنم.

وی همچنین از غیبت برخی اعضای کمیسیون گلایه کرد و گفت: مدیر بانکی که برای رفتن به جلسه کمیسیون هماهنگی بانک ها وقت نمی گذارد و برای مسيولیت مهمی چون سرپرستی بانک، وقت ندارد، بهتر است این مسيولیت را قبول نکند.

معاون اقتصادی استاندار گفت: مدیر بانکی باید طوری برنامه ریزی کند که هم برای رفتن به جلسات وقت و فرصت داشته باشد و هم زمانی را برای پاسخ گویی و ارتباط چهره به چهره با مردم بگذارد.

اشرفی با اشاره به اینکه برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات یک سری گره های قانونی و یا مشکلات کلان دارند که نیازمند پیگیری از مرکز است، گفت: مدیران بانک ها این گونه موارد را به استانداری انعکاس دهند تا در سفرهای استاندار به تهران، پیگیری و گره گشایی شود.

وی تاکید کرد: بانک های خراسان جنوبی در راستای توسعه و پیشرفت و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان در کنار هم باشند و با ارايه راهکار به یکدیگر در خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم کمک کنند.

معاون اقتصادی استاندار، دستگاه‌ های اجرایی استان را نیز مکلف کرد چنانچه پرونده اشتغالزایی را برای دریافت تسهیلات به بانک می‌فرستند، بعد از دریافت تسهیلات پیگیر راه اندازی کار و به ثمر نشستن آن باشند تا در آینده برای برگشت سرمایه به مشکل نخورند.

اشرفی با اشاره به گلایه مدیران بانک ها از عدم تمرکز حساب بانکی برخی از واحد های صنعتی و معدنی بزرگ استان در داخل استان، گفت: کمیسیون هماهنگی بانک های استان جلسه ای با حضور برخی از مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی برگزار و در آن جلسه طرح موضوع و ارايه راهکار برای حل مشکل بشود.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد