بگیلان ارزنده نیروگاهی؛ جا ماندن بگیلان از بازدهی نسبت به سایر نیروگاهی ها

بگیلان ارزنده نیروگاهی؛ جا ماندن بگیلان از بازدهی نسبت به سایر نیروگاهی ها

بگیلان یکی از ارزنده های نیروگاهی است که دارای eps تی تی ام خوب در ناحیه هزار ریال است.

نبض بورس؛ وحید بلالی: بگیلان یکی از نمادهای خوب گروه نیروگاهی است که توانسته eps خوبی را بسازد، این نماد در نیروگاهی ها ارزنده بوده و مانند بقیه نیروگاهی ها نیز نتوانسته بازده خوبی را در سه ماه اخیر بدهد.

بگیلان در صورتمالی 6 ماهه خود توانسته افزایش درآمد عملیاتی را در  محدوده 47 درصد شاهد بوده و به عدد  271 میلیارد تومان برسد در صورتی که هزینه های عملیاتی این نماد افزایش کمتری یافته و این عامل باعث افزایش حاشیه سودناخالص و خالص این نماد نسبت به سال 1399 شده است.

حاشیه سودناخالص این نماد 55 درصد است که نسبت به سال قبل افزایش 9 درصدی را نشان می دهد، حاشیه سودخالص آن هم به عدد 44 درصد رسیده که نسبت به سال قبل افزایشی 8 درصدی را نشان می دهد.

eps تی تی ام این نماد درج شده در تابلوی معاملات نیز به عدد 797 رسیده و نسبت pبرe آن هم پایین تر از گروه قرار دارد، اما با مفروضات افزایش قیمت فروش برق برای این شرکت می توان pبرe t فوروارد این نماد را در محدوده 10 و نسبت eps فوروارد آن را در محدوده 1600 ریال  تصور کرد.

تحلیل قیمتی
بگیلان در تایم فریم ماهانه در یک کانال نزولی بلند مدت قرار گرفته بود، این نماد از سقف تاریخی خود بیش از 67 درصد ریزش کرده بوده که اکنون سه ماه است با توجه به اخبار نیروگاهی پرتقاضا شده است، این نماد اما در سه ماه اخیر بازدهی کمی را نسبت به سایر نیروگاهی ها شاهد بوده و در این سه ماه فقط 32 درصد رشد کرده است در حالی که نماد مشابه این شرکت یعنی نیروگاه دماوند 80 درصد بازدهی داشته است.

بگیلان در تایم فریم ماهانه و هفتگی اما از سد مقاومت اصلی کانال گذشته و اکنون به مقاومت ابرکومو در سیستم ایچیموکو رسیده است، با نزدیک شدن به مقاومت ایچیموکو عرضه ها در روز اول معاملاتی این نماد در این هفته شدت گرفته و این نماد با وجود قیمت پایانی مثبت 2.63 ، با آخرین قیمت منفی 0.66 درصد معاملات را به پایان رساند.

بگیلان  در تایم فریم هفتگی اما از سد مقاومت ایجیموکو گذشته است و تنکان و کیجون نیز همچنان گارد صعودی را حفظ کرده اند اما این هفته می تواند برای بگیلان بسیار مهم باشد، زیرا با موازی شدن تنکان و کیجون احتمال معاملات نوسانی در این ناحیه برای بگیلان وجود دارد.

95 درصد سهامداران عمده بگیلان حقوقی بوده و ضریب نقدشوندگی آن 100 درصد است، جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز شنبه 

 در محدوده مثبت
 خرید حقیقی: 6 M سهم
 سرانه: 15 میلیون تومان
 فروش حقیقی: 6.2 M سهم
 سرانه: 5 میلیون تومان
 خرید حقوقی: 200 هزار سهم
 فروش حقوقی: 68 هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی ها در روز شنبه 

مجموع خرید
حجم: 234 هزار سهم
ارزش: 0.4 میلیارد تومان

 مجموع فروش
حجم: 0 سهم
ارزش: 0 میلیارد تومان

 با وجود منفی شدن این نماد در لحظات پایانی معاملات اما قدرت خریدار به فروشنده بیش از 3 مثبت است، این نماد با عرضه حقیقی مواجه شد البته عرضه حقیقی نیز تنها 200 هزار سهم بیشتر از تقاضا بود و حقوقی نیز از این سهم حمایت کرد. معاملات بزرگ حقیقی ها هم نشان می دهد این نماد می تواند مستعد رشد در آینده باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد