مشتریان خودرو چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها ‌/ ریزش 600 میلیونی لاماری ایما

مشتریان خودرو چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها ‌/ ریزش 600 میلیونی لاماری ایما

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد افت قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و مشتریان واقعی به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید...

به گزارش خبرگزاری برنا، بررسی بازار خودرو در طی یک ماه گذشته نشان می‌دهد ادامه عرضه خودروها در سامانه یکپارچه و اجرایی شدن مالیات بر عایدی درآمد، افزایش تولید خودروسازان و آغاز تحویل خودروهای وارداتی و همچنین مصوبه شورای رقابت مبنی بر برخورد تعزیری با گران‌فروشی در خودروهای مونتاژی، تاثیر خود را بر بازار خودرو نشان داده و شاهد افت قیمت خودرو در بازار آزاد هستیم. بر این اساس کاهش 20 میلیون تومانی قیمت دو مدل فیدلیتی گروه بهمن، افت 20 میلیون تومانی تارا اتوماتیک، کاهش 15 میلیون تومانی هایما S8 و هایما S8 پلاس سفارشی، کاهش 10 میلیون تومانی سورن پلاس تیپ 3 و افت 6 میلیون تومانی پژو پارس سفارشی، کاهش 9 میلیون تومانی شاهین سایپا و افت هشت میلیون تومانی کويیک اتوماتیک به ثبت رسید.

همچنین بررسی قیمت‌ها در بازار آزاد نشان می‌دهد نرخ شاهین سایپا در این روز به 594 میلیون تومان کاهش یافت که معادل قیمت نیمه دوم بهمن این محصول است. قیمت شاهین در 21 فروردین امسال رکورد شکسته و به 735 میلیون تومان رسیده بود.

کويیک آر دیگر محصول سایپا نیز در روز پنجشنبه هفته گذشته در بازار 347 میلیون تومان قیمت خورد که در مقایسه با اوج قیمت 438 میلیون تومانی این محصول در 21 فروردین، حاکی از کاهش حدودا 90 میلیون تومانی است. قیمت این خودرو نیز اکنون به حول و حوش نیمه دوم بهمن پارسال رسیده است.

دیگر محصول مورد بررسی خودروی تارا با دنده دستی است که هرچند در اوج قیمتی خود در دهه سوم فروردین سال جاری تا 849 میلیون تومان هم قیمت خورد، اما در روز پنجشنبه گذشته به 667 میلیون تومان کاهش یافت.

راناپلاس در قله قیمتی به 627 میلیون تومان رسید که این روزها به حدود 490 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت دنا پلاس توربو در تاریخ‌های یاد شده از 965 میلیون تومان به 760 میلیون تومان کاهش یافت، پژو پارس با موتور TU5 از 773 میلیون تومان در اوج قیمتی به 640 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 2 از 650 میلیون تومان به 518 میلیون تومان افت کرد. هایما هم نسبت به فروردین 320 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

در گروه کرمان‌خودرو، در 21 فروردین امسال قیمت جک J4 تا یک میلیارد تومان هم رسید که این خودرو پنجشنبه هفته قبل با افتی فاحش 815 میلیون تومان در بازار ارزشگذاری شد.

T8 دیگر محصول این خودروساز نیز از قله قیمتی 2 میلیارد و 250 میلیون تومانی در همان بازه زمانی، با افتی فاحش به یک میلیارد و 660 میلیون تومان رسید.

افت 520 میلیون تومانی فیدلیتی هفت نفره، کاهش 610 میلیون تومانی دیگنیتی پرایم، افت 470 میلیون تومانی تیگو 7 و کاهش 600 میلیون تومانی لاماری، از دیگر آمارهای قابل ذکر از ریزش قیمت‌ها در خودروهای مونتاژی در بازه زمانی یاد شده است.

به اعتقاد کارشناسان امر، از جمله عوامل ریزش قیمت‌ها در روزهای اخیر می‌توان به اجرای طرح دوم سامانه یکپارچه خرید خودرو، مالیات بر عایدی درآمد، افزایش تولید و عرضه خودروسازان و اجرایی شدن واردات خودرو به کشور اشاره کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد