سرگردانی ایران‌ خودرو برای تولید محصول محبوب

سرگردانی ایران‌ خودرو برای تولید محصول محبوب

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد تولید و فروش پژو کاهش یافت.

اقتصاد نیوز: تولید گروه پژو در فروردین 1403 به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت حدود 40 درصدی همراه شد تا زنگ خطر برای تولید این خانواده محبوب حودرویی به صدا در آید. تولید گروه پژو در فروردین امسال حدود 10 هزار و 800 دستگاه ثبت شد این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ایران خودرویی ها نزدیک به 18 هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

آبی‌های جاده مخصوص در فروش گروه پژو نیز افت حدود 11 درصدی را در بازه زمانی یاد شده در کارنامه ثبت کردند. بررسی آمار فروش ایران خودرویی ها نشان می دهد این خودروساز طی فروردین 1403 بیش از هفت هزار و 500 دستگاه پژو برای متقاضیان فاکتور کرده است.

آمار فروش گروه پژو در سال 1402 از فروش حدود هشت هزار و 450 دستگاه انواع پژو حکایت می کند. با توجه با اتفاق هایی که برای پژو پارس در سال گذشته افتاد به نظر می رسد بخشی از این افت تولید و فروش گروه پژو مربوط به پژو پارس باشد.

علاوه بر پژو پارس شاهد هستیم که ایران خودرویی ها تولید پژو 206 را هم به طور کامل متوقف کردند. آن طور که مشخص است آبی های جاده مخصوص در گروه پژو تمرکز خود را روی خانواده پژو 207 قرار داده اند.

مدیران ایران خودرو به طور شفاف مشخص نکرده اند که تولید پژو پارس تنها تا پایان بهار 1403 ادامه پیدا می کند یا اینکه با توجه به مجوز افزایش قیمت تولید این خودرو همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

چنانچه تولید خانواده پژو پارس ادامه دار نباشد و تنها خانواده خودرویی که آبی های جاده مخصوص تولید آن را ادامه می دهد پژو 207 باشد باید گفت که دیگر گروه پژو بخش بزرگی از کیک تولید و فروش این خودروساز را به خود اختصاص نخواهد داد.

چنانچه این اتفاق بیفتد باید دید ایران خودرو ظرفیت از دست رفته پژو را چگونه با سایر محصولاتش پر خواهد کرد. سیگنال ارسال شده از سوی اطلاعات کدال این خودروساز به بازار می تواند روی قیمت گروه پژو اثر گذاشته و نمودار قیمت ها را صعودی کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد