گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک...

گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک...

سرانجام حرکت هدفمند دولت برای صدور برات الکترونیک -با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی- و با حضور فعال شرکت سککوک...

 امروز در مراسم رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) و با تاکید بر بهره وری از همه امکانات بخش دولتی وخصوصی اعلام کرد: " هدفگذاری سال جدید برای جهش تولید نیازمند فراهم‌کردن زمینه‌های آن از جمله تامین مالی است و ابزارهایی مانند سفته و برات الکترونیکی در زنجیره تامین مالی، با حضور گسترده شبکه بانکی و پلتفرم ها، این هدف را محقق می کنند و رشد اقتصادی را رقم خواهند زد."

سید احسان خاندوزی در این مراسم  با تاکید بر اهنیت پلتفرم ها در توسعه برات الکترونیک افزود: «با محدودیت‌هایی که در کنترل ترازنامه بانک‌ها وجود دارد، استفاده از روش‌های جدید تامین مالی ، یک راهکار موثر است و توسعه این ابزارها، تنها با حضور و همکاری تنگاتنگ همه  بخش های دولتی و خصوصی و نظام بانکی ، امکان پذیر و حتی ضروری است. »

فاطمه وظیفه دادگر، مدیرکل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت نیز  در این مراسم بر فراگیری سفته و برات الکترونیک تاکید کرد و از ورود به  فاز اجرایی آن خبر داد..

دادگر برات الکترونیک را  طراحی یک ابزار برای تامین مالی و یک پیش‌بینی نوآورانه‌ دانست و توسعه و بهره‌گیری از پلتفرم ها و  زیرساخت‌های موجود برای راه‌اندازی این ابزار مورد استفاده قرار گرفته است.

مهران محرمیان، معاون امور فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در این مراسم استفاده از ابزارهای نوینی مانند برات الکترونیکی را عامل مهمی در جلوگیری از خلق پول و کاهش ناترازی بانک ها قلمداد کرد و یادآور شد که  اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی-بویژه در بخش خصوصی- قدردانی کرد.

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست یکی از ابزارهای مالی زنجیره تامین مالی را  برات الکترونیک خواند و خزانه‌داری کل کشور را به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار، ملزم دانست تا  زیرساخت‌های آن را فراهم کند.

خاطر نشان می شود  تضمین موفقیت این گام عملیاتی با حضور جدی بانک مرکزی در "تعیین  سبد تامین مالی بنگاه ها  و تشویق شبکه بانکی" به درستی برداشته می شود؛اتفاقی که نیک می دانیم تنها « با افزایش سقف اعتباری بانک ها و معافیت های مربوطه» بواسطه ی تمرکز روی ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین، تحقق خواهد یافت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد