نفس طلا برید/ قیمت جدید طلا 8 اردیبهشت 1403

نفس طلا برید/ قیمت جدید طلا 8 اردیبهشت 1403

جهانقیمت طلا در بازار جهانی تقریبا بدون تغییر، روی عدد 2 هزار و 338 دلار ایستاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلا در بازار جهانی تغییری در قیمت‌ها نداشت و در نرخ 3 زهار و 338 دلار ایستاد.

بررسی‌ها البته از روند بازار جهانی طلا، رشد 54 دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته را نشان می‌دهد، اگرچه همچنان عملکرد یک ماهه بازار، از افزایش 143 دلاری قیمت اونس طلا حکایت دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت کنونی طلا تقریبا 100 دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ 2431 دلار و 29 سنت در 12 آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژيوپلیتیکی است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس 40 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا 2600 دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد